Pages

Sunday, November 30, 2014

Cerita Saya: "Mengunggur" "Kosong"

Assalamualaikum..

Selawat dan Salam untuk Baginda Rasul..

Waaah! lama sungguh tak update blog. Maaf kalau terlalu banyak sawang dan habuk. hee~ Sekarang ada masa, tumpang online di library memang heaven.

Cuma nak update status semasa,
kalau ada yang menunggu..maaf jangan terasa.

waa~ (dah jadi pantun 2 kerat)

Alhamdulillah.
sekarang saya sudah menamatkan pengajian dlm M.Sc. Environmental Engineering. Tak sangka sungguh..
Alahmdulillah , syukur.. Allah masih sudi menjawab setiap doa saya hari-hari,   buat mak ayah terima kasih sangat kerana terus support dan menjadi asbab untuk kakak terus kuat walaupun banyak badai dan ujian datang.. walaupun kadang-kadang terasa tak mampu tulang perempuan kecil ini menanggung. Terima kasih buat supervisor saya Dr. Sufian yang terlalu byk membantu dan memahami saya.  Dan akhir sekali kawan-kawan lain.. we support each other. Saling menguatkan. sorang lemah, maka yang lain akan turut membantu walaupun sidikit. akhirnya kami dapat konvo sama-sama. walaupun tanpa ida,- bersalin time hari konvo. Bagus betul anak umi tuu. hihi

Dan sekarang,  masih 'tanam anggur': kosong. Masih meneruskan tugas hakiki seorang hamba iaitu berusaha. Kerana rezeki kita Allah sudah atur. Positif. Kita hidup harini juga adalah kerana DIA. Jadi jangan putus untuk berharap kerana segalanya atas izin DIA, semoga Allah mudahkan urusan saya dan sahabat-sahabat untuk mencari rezeki halal dibumi Allah dan dapat berbakti pada semua.

Menganggur. kosong tanpa kerja. ironinya nampak negative. Tapi mari positifkan ia. Bagaimana?. Bagaimana kita mengisi kekosongan itu.  Alhamdulillah, disebalik kekosongan ini, saya dapat buat bermacam perkara yang sebelum ini saya tak ada masa untuk itu. macam-macam.. DIY Projects, dapat habiskan beberapa buah buku, improve skill-skill  rumah tangga (^^,), sukarelawan program-program, tuition dan lain-lain.  Ya, Ia bukan negative sangat pun. Walaupun ia bukan kerja untuk duit. But that's enough for my own desire. Apapun, positif, kerana disebalik sesuatu ada sesuatu. Redha. Sangka Baik. Betul sangat kata PU Johani. Mari melihat dengan mata hati. Ubah cara kita melihat nescara reaction kita terhadap sesuatu juga akan berubah. Allah Maha Tahu. Serahkan kepada DIA. Kerana segala daripada kita adalah perancangan dari DIA. dan Jalankan Tugas Hakiki seorang Hamba iaitu berusaha. Biar semuanya dikira ibadah.

InsyaAllah.
Doakan saya dan saya sentiasa doakan saudara seislam saya.

Good Luck.

Moga hari ini lebih baik dari semalam. 

3 comments:

  1. akak. macam nak contact akak? confuse aih pasal alam sekitar nih :(

    ReplyDelete
  2. sarahramli90@yahoo.com
    ~sorry for a very late reply.. jarang masuk blog sendiri ~;)

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

GUA.com

Tweet