Pages

Saturday, January 25, 2014

Insan misteri

Assalamu'alaikum..

Alhamdulillah
wa
Syukrulillah

:)

Ikut hati banyak cerita yang mahu dikongsi. Cerita hidup seorang sarah (eh?) Hari demi hari Allah temukan saya dengan insan-insan misteri yang datang entah dari mana. Mereka mengajar saya perihal hidup. Satu demi satu. Hikmahnya insyaAllah ku simpan siap untuk bekalan masa depan. Kadang-kadang hanya sempat bersembang sekejap, tapi pesannya MasyaAllah meresap kelubuk hati. Kadang-kadang hanya mampu tersenyum, memerhati insan-insan misteri disekitar diri. Sungguh banyak 'pesan' mereka pada saya. Terlalu banyak. kadang-kadang hanya berjumpa seketika tapi mendengar cerita mereka dengan tangisan hati turut terkesan. ya, hari ini hari dia, mungkin esok hari saya. Ujian untuk menguatkan bukan untuk melemahkan.

Syukur

Allah temukan diriku dengan mereka.

Apa sebab?

Allah mahu menegur diri melalui insan-insan misteri.

Hati terlalu lalai,
Jauh dari Tuhan..
Mana mungkin dua cinta bermukim dihati..

Satu pesan Ustaz Rijal pada kami..

Jangan lupa Tuhan..
Lazimi Zikrullah setiap hari..

sekurang-kurangnya:

100x -Istighfar
100x- Selawat
100x- Syahadah

insyaAllah..

Selamat bermujahadah!
(Hati, semoga cepat sembuh)

^^

No comments:

Post a Comment

GUA.com

Tweet