Pages

Monday, December 19, 2011

Ragam manusia itu pelbagai..

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh....



Teringat ayat 216 Surah Albaqarah.
ayat itu yg saya pegang.

alhamdulillah..
sudah boleh menerima.

dalam hidup ini,saya berjumpa dengan ramai org.
macam2 karekter..
depan lain,belakang lain..
muka cantik+hensem+hot+macho..
tp,another side...lain sgt,,hancus!!
*mereka dalah guru saya secara tidak langsung.

apa-apa pun ,
saya banyak belajar dari mereka..
satu sudut saya memerhati ragam manusia..
sesekali alhamdulillah...
tp,byk kali jugk nauzubillah,astaghfirullah..
semoga Allah membuka pintu hidayah buat mereka..


#tasawuf kontemporari-alhamdulillah..sempat habiskan b4 final..
Now: Fanzuru,langit illahi3..tq to k.safa~
surat cinta dalam kaca.^^


"Wahai hati..
usah diungkit kisah lalu,
usah diingati kenangan duka lalu,
usah dikenang luka yang berdarah dulu,
kerna walau mengalir air mata darah sekalipun,
semua itu tidak akan kembali...

hanya yang mampu dilakukan,
berbakti selagi mampu, untuk ummah."

*thinking again:
adakh aku benar 'sembuh'..
ternyata,ayat itu belum dpat sembuhkan 100%
teruskan berusaha sarah ..
Allah pasti bersama..
Allah telah merancang sesuatu yang terbaik buat mu..:)






3 comments:

  1. my dear sisara...setiap kali saya habiskan baca post anda....saya pasti akan kata....
    "whooooaaa!!!!!aduhai sarah"~p/s : dalam hati je la...

    u know what?
    nothing..juz forget it...only about a bed time story.....katil awak kosong malam ni..hahah...

    k, sarah.... fight!!!!~

    ReplyDelete
  2. knaapa tdetik begitu?
    ~pelik sgtkah hidup sy nie..hhehehe

    imh..mlm nie katil awk plak kosong..hehe

    ReplyDelete
  3. terdetik begitu...kerana....oh...ini rahsia bilik..hahhaa..malam tu memang katil saya kosong kan?tapi saya xdapat tidur kat sana......

    ReplyDelete

GUA.com

Tweet